Nekaj priporočil strokovnjakov

Nekaj zelo praktičnih in hkrati strokovno preverjenih priporočil za spoprijemanje s pandemijo je za Svetovno konfederacijo za kognitivne in vedenjske terapije (WCCBT), pripravila dr. Sarah Egan. Citiram nekaj utrinkov:

Izvajajte aktivnosti, ki so vam v pomoč:

Tesnoba in skrbi so naraven in prilagojen odziv, ko smo soočeni z nevarnostjo. Skrbi so namenjene temu, da nas aktivirajo, da izvedemo ustrezna dejanja za soočanje z nevarnostjo. Nekoristne skrbi ostajajo v našem umu in nas utrujajo in izčrpavajo. Da bi se zavarovali, izvajajte aktivnosti, ki so vam v pomoč pri zmanjševanju stresa.

Vedite se samozaščitno: uporabite svoje skrbi za proaktivno usmeritev, izvajajte aktivnosti, s katerimi se glede na priporočila strokovnjakov lahko zaščitite pred virusom COVID-19. Spremljajte ukrepe vlade glede fizičnega distanciranja, ostajanja doma, uporabe zaščitne opreme…

Poskrbite zase: vstajajte in hodite spat ob rednih urah, doma telovadite, prehranjujte se zdravo z rednimi časi za obroke. Izogibajte se prigrizkom ali spremembam v ciklu spanja, izogibajte se pretirani uporabi alkohola in kofeina ter početju drugih stvari, ki bi jih kasneje lahko obžalovali (npr. pretirano nakupovanje po spletu).

Nasvete glede skrbi zase lahko najdete na: psychology.org.au/getmedia/38073179-4701-48bd-afd9-988c560ee2f9/20APS-IS-COVID-19-P1.pdf.
V tem članku so informacije glede tesnobe povezane z nakupovanjem:
theconversation.com/psychology-can-explain-why-coronavirus-drives-us-to-panic-buy-it-also-provides-tips-on-how-to-stop-134032.

Udejstvujte se v prijetnih aktivnostih: Prijetne aktivnosti so v pomoč pri izboljšanju razpoloženja, zato so zelo pomembne. Čim bolj izčrpno razmislite o vseh možnih aktivnostih, ki jih imate radi, na primer: poslušanje glasbe, gledanje najljubših filmov, telovadba doma, kuhanje prijetnega kosila, uživanje v slastnem obroku, branje knjig, igranje družabnih iger…

Dogovorite se za družabne dogodke s prijatelji in družino po spletu s pomočjo programov kot so Skype, Zoom, WhatsApp in ohraniti stike s prijatelji ter družino preko telefona.

Izkusite prijetno pričakovanje, ko aktivnost načrtujete, uživajte med izvajanjem le te in kasneje, ko o njej razmišljate.

Na tej spletni strani najdete ideje za različne prijetne aktivnosti: cci.health.wa.gov.au/Resources/Looking-After-Yourself/Depression.

Naslednjič naprej. Do tedaj pa vse dobro.

Vir: Egan S. »Kognitivno-vedenjske strategije za ohranjanje in izboljšanje duševnega zdravja med pandemijo koronavirusa COVID-19«. Prevod: Društvo za vedenjsko in kognitivno terapijo Slovenije.

Foto vir: dreamstime.com

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s