Kaj, če strah in panika narasteta – ABC spoprijemanja…

Novo dogajanje, novica, ki se nas dotakne, ali morda zgolj stopnjevanje napetosti lahko zelo dvignejo tesnobo v nas.

Kako si pomagati?

A – Panika se nam ne splača, to veste. Zmanjšuje našo učinkovitost reševanja problemov in povzroča napetosti v odnosih. Nihče od nas pa ne želi, da bi se je od nas »nalezli« naši otroci, starši, partner… Tudi to, da se ne bomo pustili paniki, je odločitev.

B – Svoj razmislek usmerite na dejstva! Ne pustite, da vas vodijo čustva, temveč vodite svoj razum k realnemu in objektivnemu razmišljanju. Ločujte dva vidika epidemije koronavirusa: epidemiološki in osebni. Spomnite se, da večini od nas osebno ni posebno nevaren. Da pa smo, zaradi njegove visoke nalezljivosti, dolžni vsi skranjo paziti, da se ne bi (prehitro) širil. Da vsak od nas s previdnostnimi ukrepi in samodisciplino lahko zaščiti naše bližnje in druge ranljive ljudi. Usmerite se v pozitivno: v to, kar lahko naredite, in ne v to, česar ne morete.
– Včasih pomaga tudi, da misli, ki vas »zasipajo«, zapišete. Ko bodo pred vami, zapisane črno na belem, se vam bo morda katera od njih hitro sama zazdela nerealna. Koliko so realne tiste, ki vas bodo še vedno bremenile, pa boste lahko preverjali, za vsako posebej.

C – Akcija: kako ravnati?
Najprej: bodite disciplinirani – saj veste, se ne družite, ne hodite v trgovino (če ni res nujno), skrbite za higieno… To je najpomembnejše!
Aktivirajte se. To nam daje občutek, da lahko nekaj naredimo, vplivamo, pa še iz praktičnih razlogov je koristno. Lahko pomagate drugim, ste jim v oporo. Vzdržujete strukturo (urnik) dnevnega družinskega življenja in dajete bistven prispevek k mirnosti in optimizmu v družini in med prijatelji in znanci. Če vam ostaja čas, lahko zaženete še kak manjši ali večji projekt: stvari, ki so ravno ta trenutek koristne ali pa stvari, za katere že dolgo niste imeli časa. Pa ne zamerite mi, če vam napišem, da lahko uživate v drobnih dnevnih radostih: toliko, kot se ljudje lahko sprehajajo v teh krasnih pomladnih dneh letos, se niso utegnili že dolgo!
Skrbite za svoje duševno ravnotežje s sproščanjem: rekreacija nam je še vedno na voljo (po pravici povedano, imamo zanjo precej več časa kot bi ga imeli brez epidemije). Pa še spletne vodene vadbe so nam na razpolago! Tisti, ki obvladate tehnike sproščanja, meditacije ali čuječnosti, jih uporabljajte (četudi so se morda komu na polici spomina že zaprašile). Tisti, ki jih ne obvladate, pa bi jih želeli, si lahko nekoliko pomagate z vodenimi meditacijami na spletnih kanalih.
– In navsezadnje, če vam bo zelo težko, tudi zdaj še vedno lahko poiščete podporo strokovnjaka. Danes se pa res lahko vidimo in slišimo, ne da bi prenašali viruse!

Naslednjič naprej…

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s