Čuječe sprejemanje

Ko se soočamo z najrazličnejšimi težavami, s katerimi se srečujejo ljudje, se naslanjamo na človekove sposobnosti spoprijemanja in vire, ki jih lahko uporabi. Zanašamo se na dobro razumevanje mehanizmov težav, uravnoteževanje mišljenja in s tem odnosa do njih, in strategije, s katerimi lahko spreminjamo svoje vedenje in z njimi dogajanje. Skratka: večamo našo kontrolo nad notranjim in zunanjim dogajanjem. V pravem obsegu, seveda.

A kakorkoli to popolnoma drži, se v mnogih življenjskih situacijah zavemo, da naša kontrola nad situacijo ni vedno možna, niti ni rešitev in nam ne omogoča mirnosti.

In tako to se v zadnjih desetletjih tudi v kognitivni terapiji uveljavili novi pristopi, usmerjeni v sprejemanje. Pravzaprav so to prastari pristopi, danes prilagojeni za današnjega človeka in življenjske okoliščine.

Eden od teh je praksa čuječnosti. Je pravzaprav tehnika usmerjanja pozornosti, doživljanja življenja tukaj in zdaj in sprejemanja sedanjega trenutka brez sodb. Brez oklepanja in brez strahu.

Vajice so preproste, ne zahtevajo veliko časa in energije. Zahtevajo pa seveda vztrajnost. Ponavljanje. Le tako si omogočimo resnično spreminjanje. Poglabljanje zavedanja trenutkov. In širjenje sprejemanja na stvari, ki se nam zgodijo v življenju. Dokazano pomagajo pri spoprijemanju z depresijo in stresom.

In četudi se ne odločite za podrobnejše spoznavanje in vadbo čuječnosti, morda lahko (spet) uvedete v vaše življenje nekaj poudarkov:

  • Če zagledate, zaslišite ali začutite kaj dobrega, ali, če se kaj dobrega zgodi, vzemite si trenutek, da to občutite – sončne žarke na koži, drobno ptico, ki vam preleti pot, vzorec listja na tleh, otroške glasove na igrišču ali drobno pozornost vašega bližnjega,

  • Vsaj enkrat dnevno se za nekaj trenutkov ustavite in začutite naravo – poglejte barvo gozda ali neba, sence na drevesu v parku…

  • Ne jezite se, ker se vam ne zdi pravično, da se vam je nekaj zgodilo. Kar je, je.

  • Sprejmite sebe, tudi svoje manj dobre lastnosti in ponesrečena dejanja – tako je zdaj to, in šele od tu boste lahko kaj naredili drugače,

  • Zvečer pomislite na dobre stvari, ki so se zgodile ali ste jih naredili ta dan in začutite hvaležnost ali zadovoljstvo s sabo. Vedno lahko kaj najdete, samo pogled morate prav usmeriti.

 

Foto: ab, avtor mobila Pierluigi Bruno

 

 


 

 

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s